E-handel der sælger

Noter fra foredrag d. 28 januar 2009, hos AK-samvirke, med Henrik Hansen

Egne blandede smånoter til foredraget om E-handel.

Konvertering: Når en kunde/bruger gør det man vil have. Typisk køber, tilmelder sig nyhedsbrev eller lign.
F.eks.: konverteringsrate = antal besøg på siden / reele købere

Det er vigtigt at måle sin konvertering

E-handel er ikke landhandel!

Personal Brain er et godt mindmapping program

Tænk skalerbart, globalt, totalmarkedet

Find gode tracking systemer. Er Google analytics nok?

SHOP —> Betalingsgateway hos DIBS, PBS eller lign.
|
Hvordan tracker man det skridt korrekt?

Hvis man bruger eget tracking system, er det meget vigtigt at kunne sortere søgerobotters hits fra

Man kan komprimere sin hjemmeside via noget kode i headeren

Indkøbsvognen skal være placeret i øverste højre hjørne.

Når man holder foredrag, så hav feedback-sedler, hvor der også er plads til email-adresse. Tilbyd at sende slides til denne adresse, samt info om nye foredrag osv.

Husk LIX-tal på tekster. Det skal være super simpelt.

Et andet alternativt interessant analyse værktøj er Crazy Egg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *