Noter fra foredrag d. 28 januar 2009, hos AK-samvirke, med Henrik Hansen
Egne blandede smånoter til foredraget om E-handel.
Konvertering: Når en kunde/bruger gør det man vil have. Typisk køber, tilmelder sig nyhedsbrev eller lign.
F.eks.: konverteringsrate = antal besøg på siden / reele købere
Det er vigtigt at måle sin konvertering
E-handel er ikke landhandel!
Personal Brain er et godt mindmapping program
Tænk skalerbart, globalt, totalmarkedet
Find gode tracking systemer. Er Google analytics nok?
SHOP —> Betalingsgateway hos DIBS, PBS eller lign.
|
Hvordan tracker man det skridt korrekt?
Hvis man bruger eget tracking system, er det meget vigtigt at kunne sortere søgerobotters hits fra
Man kan komprimere sin hjemmeside via noget kode i headeren
Indkøbsvognen skal være placeret i øverste højre hjørne.
Når man holder foredrag, så hav feedback-sedler, hvor der også er plads til email-adresse. Tilbyd at sende slides til denne adresse, samt info om nye foredrag osv.
Husk LIX-tal på tekster. Det skal være super simpelt.
Et andet alternativt interessant analyse værktøj er Crazy Egg.